زندگی

زندگی

زندگی کوزه آبی خنک و رنگین است،
آب این کوزه گهی تلخ، گهی شور، گهی شیرین است.
زندگی گرمی دلهای بهم پیوست است ،
تا در آن دوست نباشد همه درها بسته است

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

سفره یه روزه

قبل از اینکه مطلب اصلی ام را بنویسم یه فرعی هم بنویسم . فکر می کنم تا حالا نگفتم
معمولا در جنوب همینقدر که پدر و مادر عزیز و محترمند عمه و عمو و خاله هم عزیز شمرده میشن. مخصوصا برای من که کنار عمه بزرگ شدم  و برایم حکم مادر را داره . در شرکت هایی که کار می کردم پرسنل بیشتر تهرانی ، اصفهانی و یا شمالی بودن و و بکار بردن الفاظ رکیک در مورد عمه خیلی باب بود. معمولا روزهای اول بهشون یاداوری می کردم و بیشتر وقتها رعایت می کردن . 


اما 

در کنار روزهای پنجشنبه و جمعه که هر هفته تعطیلیم ، 2/5 روز طبق قانون هم تعطیلی بهمون تعلق می گیره که این هفته گرفتم . زدم و مسافرتی تا ساحل خلیج فارس داشتیم. در یکی از پارک ها خانم های بومی اون منطقه بندری در دو ردیف نشسته بودن و غذاهای محلی پخت می کردن و میفروختند. یکی سمبوسه درست می کرد - یکی نان محلی می پخت - یکی دیگه مجبوس می فروخت . یکی داشت کباب میزد. به علت تاریکی شب نتونستم ازشون عکس بگیرم. نکته جالب قضیه این بود که هم روی زمین خاکی پارک نشسته بودن.
یک ظرف یکبار مصرف  پر از مجبوس هفت هزارتومان بود. مرغی که قاطی این مجبوس بود خیلی خشک بود و نمیشد خورد. مجبوس را قبلا وقتی که رفته بودم قطر خورده بودم و یا زن بابام خیلی عالی درست می کنه . 
این مجبوس 


این هم غروب آفتاب از بندر کشکنار


  • مـــــ ـ ـ ـ سـ ـ ـ ـ ـعـــــ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـود

نظرات  (۶)

جالب مینویسی
پاسخ:
مرسی افشین جووون
هر چند میدونم برای اولین و آخرین بارت هست که اینجا بودی
در همین لحظه خبر برد شیرین پرسپولس به دستم رسید تبرک می گم بهتون  خخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
اگه یادت باشه خدمتت عرض کنم 
تیم اتون پس از سالی زده بالی 

ههههههههههههههههههههه

با این بردها از ته جدول جدا نمیشید

---------------
انشاالله خبرها خوش در زندگیت بشنوی
من کلا دوست دارم غذاهای همه جا رو امتحان کنم ، غذای جنوبی هم زیاد خوردم تا حالا این رو تجربه نکردم ، تعطیلات و مرخص هم که عالی ، حسابی خوش گذروندین ، مخصوصا که کنار دریا و آرامش و

در مورد احترام به نظرم خاله و عمه الان احترامشون دست خودشونه ، من که علاقه ای به خاله و داییم ندارم تعصبی هم ندارم بهشون ، اما خوب نظر شما کاملا متین و قابل احترام
پاسخ:
انشاالله یه روز در خدمتتون باشیم و مجبوس بهتون بدیم بخورید

کسایی که برا ادم زحمت میکشن همیشه قابل احترامند عمه ام از اون یکی یه دونه ها بود . 
من اصل خاله ها را نمی شناسم 
  • ماهی سیاه کوچولو
  • وای خوش به حالت

    این عکسای غروب آفتاب چقدر قشنگن

    پاسخ:
    قابل شما را نداره 
    چشماتون زیبا می بینه 
  • ماهی سیاه کوچولو
  • تاحالا مجبوس نخوردم

    خوشمرست؟

    پاسخ:
    اگه خوب آمده بشه و از ادویه جات عربی مخصوص بهش زده بشه خوشمزه است
    من دوست دارم
    این چرا این رنگی و این شکلیه واااا
    پاسخ:
    یه غذای عربیه 
    دلیل رنگش را نمی دونم . شاید بخاطر تاریکی و نور فلش دوربین هم باشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی